En nu het avontuur tegemoet.......

2 december 2012 - Taupo, Nieuw-Zeeland

Het is hier fantastisch! Ondanks dat we twee weken in NZ zijn hebben we al zoveel meegemaakt dat we het gevoel hebben hier langer te zijn.

Na een heerlijke tijd met familie en niet te vergeten het familietreffen hier in Taupo viel het afscheid zwaar ondanks alle vele uitnodigingen om vooral langs te komen en te blijven slapen als we in de buurt zijn. Zo mogen we bij een oom en tante logeren die 2 uur rijden van Wellington wonen. Willen we naar de Coromandel dan zijn we ook verzekerd van een slaapplaats en ook mijn zusje die in Putaruru woont zou het te gek vinden wanneer we nog eens langskomen (jammer dat deze vakantie  zo kort is :-), dit gaat allemaal niet lukken). Het familietreffen was geweldig en we hebben prachtige dingen en plaatsen gezien. Zo zijn we naar de Huka Falls en de Wairake Terraces geweest, hebben een garnalen kwekerij gezien waar men zelf z’n avondeten kan opvissen maar waar John zich het meest over verbaasde was de Santa Parade. Subtropische temperaturen en carnavaleske Kersttaferelen. Mijn neefjes genoten volop en alle mannen uit het gezelschap ook vanwege de Hotrods (klassieke auto’s). En ik moet toegeven dat de Kerstman met een zonnebril op tronend op een jetboat wel erg apart is vooral wanneer je de zon flink voelt branden op je blote huid.

Waar ik zelf erg ontroerd door raakte was wel het feit dat iedereen ons zo in de watten legden en dat mijn verjaardag met versierde verjaardagstaart en Happy Birthday to you gevierd werd. Na het wegslikken van de afscheidstranen zijn we ons gaan verdiepen in het verdere verloop van onze reis en we gaan het avontuur tegemoet. Vanwege de smeulende vulkaan Tongariro kunnen we geen volle dag wandeling maken maar we zijn nu eenmaal in het land van The Lord of the Rings en dus gaan we morgen vroeg op pad naar Middle Earth. Een nichtje heeft ons al gegarandeerd dat het zeer de moeite waard is en het staat ook hoog op onze verlanglijst. Vooral ook omdat het beschreven wordt als de "most beautiful one day walk of the world". Overmorgen gaan we kamperen in de bush waar we in het Te Urewera bos ook een wandeling maken met Maori gids Joe die ons alle verhalen over het oerbos en zijn cultuur zal vertellen. Dus wanneer we terug in de bewoonde wereld komen zitten we weer vol nieuwe verhalen en indrukken.

Voor nu heel veel groetjes,

John en Esther

1. Kirsten Lok:
    2 december 2012
    Hey Esther & John,
    Het is echt een stukje meereizen, telkens als ik jullie blog lees. Heel fijn! Tongariro schijnt echt de moeite te zijn. Toen wij er waren, was er zodanig veel mist dat we er helaas niet veel van konden zien. Geeft ons een mooi excuus om ooit terug te gaan:-) Geniet nog verder van jullie reis. Hier is het maar bar koud (smeltende sneeuw in België). Voor Esther nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
    Groetjes,
    Kirsten
  2. Jaap en renee van den broek:
    2 december 2012
    leuk hoor we reizen even mee!
  3. Linda Zijlmans:
    4 december 2012
    Leuke foto's! En het is wel duidelijk wie de controle heeft over de camera! Haha