Nieuw-Zeeland zit er helaas op, nu Australië .....

25 december 2012 - Lake Tekapo, Nieuw-Zeeland

Het lukt ons niet meer om de blog normaal bij te houden(je kent dat wel,te druk op vakantie) daarom geven we nu een kort overzicht van wat we allemaal gezien en gedaan hebben.

Vanaf Taupo zijn we naar Manapouri gegaan en hebben daar twee dagen in “Freestone” gezeten met alweer een prachtig uitzicht op het meer en de bergen er om heen.

Vanuit Manapouri zijn we een overnight cruise op Doubtful Sound gaan ondernemen en tot onze grote verbazing bleken we de enige twee gasten aan boord dus we kregen een VIP behandeling. Hoogtepunten waren de zeehonden, de Tasmaanse Zee, de spelende dolfijnen en kajakken op een 440 meter diep Fiord, maar ook vissen en onze zelf gevangen vis als avondeten opeten, kreeften uit de vallen halen en de volgend dag als lunch meekrijgen. Maar vooral overweldigt worden door de indrukwekkende natuur.  Onze laatste nacht hebben we in Omarama doorgebracht op een 7000 ha melkvee en schapenboerenbedrijf om daarna de 5 uur durende rit terug naar Christchurch te ondernemen. Een beetje weemoedig hebben we vervolgens afscheid van onze huurauto genomen en hebben op het vliegveld gewacht op de vlucht naar Gold Coast Australië.

Australië

Het weerzien met mijn grote broer Barry en mijn schoonzus Sharon was geweldig. Omdat zij tijdelijk in Gladstone wonen en werken zitten we voor de feestdagen in Coolangatta  aan de Gold Coast, in een appartement aan zee. Het weer is (zeer)warm en zonnig, het strand mooi en de golven geweldig. Gisteren zijn we naar het hippieparadijs Nimbin geweest, wat een bijzondere ervaring was. Inmiddels heeft John zich gehesen in zijn Aussie kersttenue: boardshorts en een T-shirt en mijn bikini ligt grijp klaar want vandaag gaan we naar familie voor de gebruikelijke kerst BBQ en poolbeleving. John kan er nog steeds niet aan wennen dat terwijl alle liedjes op de radio een White Christmas wensen we in 30 graden ons voorbereiden op een hete dag aan het zwembad.

Van de week proberen we jullie iets uitgebreider te vertellen over onze bijzondere reisbelevenissen maar voor nu wensen we jullie allemaal hele fijne Kerstdagen.

G’Day

John en Esther

1. Wim:
    Hallo John en Esther,

Jullie hele fijne kerstdagen in Australie!

Groeten Wim
  2. Nadine:
    Hee ome John en tante Esther,

Wat maken jullie toch geweldige dingen mee! Ik heb net jullie foto's bekeken. Ze zijn echt prachtig!
    Geniet nog van jullie avonturen in Australië en ik verwacht bij de volgende fotoreeks wel een foto van ome John op het surfboard! :p

Groetjes Nadine
  3. C.Zijlmans:
    Lieve Nieuw Zeelanders
    Ik wens jullie fijne feestdagen en nog een paar mooie dagen.
    Alles wat ik van jullie lees en de fotoos zijn geweldig mooi
    i Nu gaan we aftellen en ik blij
    Groetjes en liefs Ma
  4. Arie:
    25 december 2012
    Geniet er lekker van, prachtige foto's en fijne kerst gewenst. (ook bij 30 gr.:-))
    Gr. Arie en Suzan
  5. Elvira:
    26 december 2012
    Hoi John en Esther,

Het is inderdaad lastig om de reislog een beetje bij te houden. Teveel mooie dingen en te weinig tijd. Wij hebben nu een paar dagen in Oakura vertoeft bij zwager en schoonzus waarmee we morgen met hun kinderen ook richting zuidereiland vertrekken (29e steken we over).
    Geniet er nog van , dan doen wij dat ook !
    Gr Sander Elvira en de kids.