Het einde van een mooie en bijzondere vakantie.

2 januari 2013 - Brisbane, Australië

Helaas komt aan al het moois een eind en zal dit ons laatste bericht zijn van een vakantie om nooit meer te vergeten. We hebben ongelofelijk genoten, mooie dingen gezien en alles over ons heen laten komen, in het begin van de vakantie kregen we het advies van een Maori : “go with the flow” en dat hebben we gedaan. De zoektocht naar de vader van Esther heeft helaas niet opgebracht wat Esther hoopte maar we houden contact met de Maori-gemeenschap want die zijn nu aan het uitzoeken wie of waar haar vader kan zijn. Er zat eigenlijk maar een nadeel aan onze vakantie en dat is dat onze beide dochters niet mee konden vanwege hun studie, want meiden, wat zouden jullie genoten hebben (zo, dat heb ik ze nog even kunnen inwrijven, hi,hi)

Maar Linda en Anja, mama heeft volop voor jullie genetwerkt en een lijstje van namen en adressen voor een eventuele studiereis of stageplek, zowel in het toerisme als in Eco/Wildlife. Dus dat komt wel goed met jullie,  en dat jullie deze kant op moeten komen is wel zeker, er zijn hier zoveel mensen die jullie willen ontmoeten omdat mama zulke goede verhalen over jullie verteld heeft (ik heb netjes mijn mond gehouden en niet vertelt dat niet alles waar is wat ze zegt)

Even terug naar oudejaarsdag, Barry en Sharon hebben ons voor de middag afgezet in Brisbane waar we met een traantje afscheid hebben genomen want wat een bijzondere tijd hebben zij ons gegeven, plus we weten natuurlijk niet wanneer we ze weer zien. Ons Bed&Breakfast onderkomen is zeer leuk en gemoedelijk en na ons geïnstalleerd te hebben zijn we even gaan lunchen en gekeken waar het vuurwerk zal zijn. Daarna zijn we weer terug gegaan naar ons B&B om even te rusten want in de stad is de warmte tamelijk slopend. Om 23.00 uur zijn we toen naar de South Bank gelopen om daar samen met 100.000 andere mensen het nieuwe jaar te verwelkomen. Het vuurwerk viel ons iets tegen voor z’n grote stad(we hadden gehoopt op een vuurwerk zoals in Sydney) maar het enthousiasme van de mensen en het met korte broek op slippers bij 24 graden het nieuwe jaar in te gaan was een bijzondere ervaring.

De dagen hierna hebben we veel aan de rivier gezeten, varen, lunchen, dineren, drinken, wandelen, alles aan het water want we zijn deze hitte in een stad niet gewent. We zijn wel even kort wezen winkelen om een van onze wensen te verwezenlijken : een mooie Australisch hoed van kangoeroeleer en echte Australische oilskincoats. Vandaag, op onze laatste dag, is het 34 graden en zelfs de Aussies beginnen er last van te krijgen, de terrassen zijn bijna leeg want iedereen gaat binnen zitten bij de airco. Wij blijven dus wel lekker op de terrassen want anders moeten we ook nog een trui meenemen want man, wat zetten ze de airco’s hier koud.

Als laatste wil ik van deze kant van de wereld iedereen bedanken voor het volgen van onze reisblog en vooral de mensen die een berichtje terug stuurde want het is toch wel leuk als je weet dat mensen het leuk vinden, maar dat zal wel een menselijk trekje zijn.

We gaan nu voor de laatste keer genieten van een lekker Australisch diner en morgenvroeg om 8.00 uur gaan we met de airtrain naar met vliegveld waar we dan een terugvlucht van 28 uur en 20 minuten, inclusief overstap in Hong Kong, tegemoet kunnen zien. We landen dan op vrijdagochtend om 6.30 uur op Schiphol met vlucht CX 271(Cathay Pacific), we zijn eigenlijk wel benieuwd wie ons komen ophalen ….

Groeten : John&Esther

1. Linda Zijlmans:
    2 januari 2013
    Yesssss nog 2 dagen! En dan zie ik jullie eindelijk weer; na bijna 9 weken! Dat betekent dus ook dat ik nu maar weer eens richting Nijmegen ga en het huis maar eens ga schoonmaken. Fijne terugreis en tot over een paar dagen! :)
  2. John:
    2 januari 2013
    Samen met mijn lief op reis en samen alles beleven. Het is geweldig geweest en mijn allerliefste John ik heb bewondering voor hoe jij je nieuwe stijl van "go met de flow" zo eigen hebt gemaakt. Op de aussies afstappen om te weten te komen wat en of hoe lekker hun gerecht is? Helemaal top! Jouw beleving van de engelse/kiwi/aussie taal heeft zeker een een nieuw dimensie gekregen. Helaas zit onze reis er bijna op maar het was elke dag opnieuw samen genieten. Bedankt voor je geduld, je liefde, je "go with the flow" en straks hebben we thuis de vele vele foto's, de herrinneringen en kunnen we samen nagenieten van onze bijzondere reis.
    liefs jouw wild-kiwi xxxx
  3. Korien:
    2 januari 2013
    Wat was het leuk om jullie ervaringen zo mee te lezen! Ik weet zeker dat John er straks vol passie, enthousiastme en zn kenmerkende glimlach over zal vertellen op kantoor. Lekker iedereen jaloers maken :) Ik wens jullie een hele goede en voorspoedige terugreis & natuurlijk nog een happy newyear!

Groetjes Korien
  4. Leonieke:
    2 januari 2013
    Hoi John en Esther, Veel succes met de terugreis.
    Ik ben samen met Richard wel even op schiphol vrijdagochtend rond 9 uur, maar op doorreis naar Londen dus zullen we jullie later zien.
    John wat schrijf jij ook geweldig, nooit geweten dat zo'n schrijver was ;-)
    Veel liefs en tot snel Leonieke XX en de mannen
  5. Lieve Van Nieuwenhuyse:
    7 januari 2013
    hoi John Esther, ik heb zo genoten van jullie reisverhalen.. heel spontaan ! een reis om nooit te vergeten, dat is zeker ... nog de allerbeste wensen voor 2013... groetjes Lieve