Hi Mate, how're you doin ?

30 december 2012 - Coolangatta, Australië

Esther en ik zitten inmiddels al een week in Australië en het is er nog steeds erg warm en zonnig, voor ons op en top vakantie. Inmiddels hebben we Kerst gevierd met de Australische familie, verschillende BBQ’s (Barbies) achter de rug en hebben we heel veel mooie dingen gezien en beleefd.

Vakantie vieren kan tot gevolg hebben dat je soms niet meer weet welke dag het is en ook vergeet wanneer je wat gedaan hebt. Daarom geen dag verslag over wat we gedaan hebben maar een algemeen verhaal.

Dus een lijst van bijzonderheden:

Een Aussie Kerstmaal dat afgesloten werd met een traditionele Christmas pudding gemaakt door Paul (de vruchten in de pudding hebben een jaar in de Brandy gelegen en er werd ook nog een liter Brandy over de pudding gegoten, twee keer opscheppen en je was dronken …..)

Het meemaken van de toeristische hoogtepunten zoals een bezoek aan Currumbin Wildlife Sanctuary waar we oog in oog stonden met een wel erg luie Koala, een adhd Tasmania Devil die rondjes rende, de dingo’s, de pelikanen, de kangoeroes en een hele mooie vogelshow en niet te vergeten een grote zoutwater krokodil(5m). Het bezoeken van de plaats Surfers Paradise waar je je ogen uitkijkt naar de mensen die daar rondlopen, Esther vond vooral de surfboys met hun wasbordje leuk , ik heb mij wel kunnen vermaken met het vrouwlijkschoon wat graag alles laat zien …

Het vele lekkere eten wat we gedaan hebben : lunchen bij de surfclub’s en s’avonds lekker uit eten bij verschillende restaurantjes(Australisch, Indisch, Maleisië) en natuurlijk de BBQ’s die we gehad hebben bij vrienden van Barry en Sharon en op ons eigen balkon. s’ Avonds lekker met een “paar” flessen wijn genieten van de reuze garnalen die we lekker oppeuzelden op het balkon.

Drinken : Esther en Sharon hebben veel wijnen uitgeprobeerd en Barry heeft mij bijna alle Australische bieren laten drinken. En tegen de hitte natuurlijk ook veel water, water, water en nog eens water gedronken.

Het weer : met Eerste Kerstdag het warmst(35 graden), met Tweede Kerstdag het koudst(24 graden) en alle andere dagen tot nu toe 29/30 graden.

Het strand : ontzettend veel zand wat overal tussen gaat zitten, ben ik geen liefhebber van maar Esther geniet volop van het strand, en gezien zij veel dingen heeft ondernomen die ik leuk vind, offer ik mij nu op …. (ben al verbrand)

Helaas hebben we vandaag onze laatste dag samen met Barry&Sharon, we gaan zo samen weer lekker uit eten en zullen vanavond onze dank uitspreken voor de onvergetelijke dagen die ze voor ons hebben georganiseerd. Het leuke was, net als in Nieuw-Zeeland, dat we niet alleen de toerist hebben uitgehangen maar ook weer een kijkje in het dagelijkse leven van sommige mensen hebben gekregen, en dat vinden we toch eigenlijk wel het leukst. Een land moet je niet alleen zien maar ook beleven.

Morgenochtend brengen Barry&Sharon ons naar Brisbane en we zullen daar dan oudjaarsavond vieren en nog drie dagen in deze stad vertoeven voordat we terug vliegen op donderdag en vrijdag weer zullen landen op Schiphol.

Langs deze weg willen we alle familie, vrienden en collega’s alvast een hele gezellige oudjaarsavond wensen en een gezond en gelukkig 2013.

G-Day ; John&Esther

1. Wim:
    John en Esther,

Jullie ook een goede jaarwisseling en een geweldig 2013 toegewenst. Geniet er de laatste dagen nog van en voor donderdag een goede terugreis.

Leonieke, Patrick, Richard en Wim
  2. Arie:
    Hallo John en Esther,

Leuk om te lezen dat jullie volop genieten , wij wensen jullie een geweldige jaarwisseling en een gezond 2013 toe.
    met welke vlucht komen jullie vrijdag aan?

gr.
    Arie, Suzan , Bram en Kees
  3. Gina:
    30 december 2012
    Happy New Year Esther & John !!!! Jullie zien er stralend uit!
    XGina
  4. Karin sanders:
    31 december 2012
    Esther en John,
    bedankt voor jullie fantastische verhalen en graag wens ik jullie een fijne terugreis en een gezond, gelukkig en inspirerend 2012.
    Karin
  5. Lucia:
    31 december 2012
    Hoi John en Esther,
    Wat een mooi reis verhaal om te lezen en mooie zonnige foto's erbij.
    Ik wens jullie een goede afsluiting daar van de vakantie en een goede terug reis.
    Een fantasties begin voor 2013.
    Liefs Lucia.
  6. Audrey:
    1 januari 2013
    Aan alles komt een eind.... Maar de mooie herinneringen blijven en hopelijk de " laid-back attitude" ook .... Happy new year! Bedankt voor jullie bijzondere verhalen. Groetjes Audrey
  7. C.Zijlmans:
    1 januari 2013
    Een heel gelukkig nieuwjaar gewenst en goedegezondheid
    Noch een paar dagen dan kunnen de truien weer uit de kast
    ook dat is weer leuk,maar de herineringen aan de vakantie
    blijven .Ik wens jullie een goede vlucht terug
    Groetjes en liefs Ma