Aftellen tot Down Under

2 november 2012 - Nijmegen, Nederland

Aftellen tot onze Down Under reis - , Nieuw-Zeeland/Australië

Vanaf vannacht is het nog maar 11 nachtjes slapen voordat we het vliegtuig instappen om met onze langverwachte reis te beginnen. Onze reis gaat naar Nieuw-Zeeland ofwel het land van de Lange witte wolk: Aotearoa.
Voor John wordt het de eerste keer dat hij in mijn geboorteland zal zijn en kennis zal maken met mijn Nieuw-Zeelandse familie. In april 2005 nadat ik 4 weken op bezoek in NZ was, heb afscheid genomen van mijn NZ’se familie. Dat is inmiddels meer dan 7,5 jaar geleden.

Op 15 november vliegen we via Hong Kong naar Auckland waar we op zaterdag 17 november 12.55 uur zullen landen. Om een eventuele jetlag te boven te komen blijven we 2 nachten in de City en gaan pas na het weekend onze huurauto ophalen en rondrijden.

Met de Kerst zullen we in Australië zijn waar we met mijn broer Barry en zijn gezin de Kerst samen zullen vieren.
Hier verheugen we ons erg op. Het vooruitzicht een witte en koude kerst te missen (slechts gekleed in zwempak op het strand onder het genot van de zelfgemaakte Baileys variant van mijn schoonzus Sharon) bezorgt mij nu al veel voorpret.
Ik ben benieuwd hoe het bij pakweg 30 graden zal smaken.....John daarentegen heeft veel voorpret bij zijn voornemen een Nieuwjaars duik in Australisch water te maken en natuurlijk kijkt die uit naar de barbecue met Barry met stukken vlees zo groot als een complete koe.

Ondanks dat we al jaren plannen maken voor onze Down Under reis voelt het nog wat onwerkelijk.
We zijn druk bezig met alle praktische voorbereidingen en werken ons lijstje van wat nog moet gebeuren voor vertrek af.
Het is een raar gevoel te beseffen dat terwijl de herfst hier volop aanwezig is, we straks de lente en zomer tegemoet gaan. En dan komen de onvermijdelijke vragen: Wat nemen we mee? Hoe zal het weer zijn? Hoe snel wen je aan het links rijden?

Helaas kunnen onze dochters niet mee op reis vanwege hun studies en hierdoor groeit ook het besef dat we onze familie en vrienden voor een “iets” langere vakantieperiode achterlaten.
Ondanks dit besef genieten we volop van alle voorpret.

En in het nieuwe jaar komen we vanuit Brisbane Australia terug en hopen jullie via deze blog mee te laten genieten van onze Down Under avonturen.

Groetjes John & Esther Zijlmans

1. Linda Zijlmans:
    3 november 2012
    Hallo paps & mams,

Op dit moment staan jullie volop te discussiëren over een reisstekker zodat alle elektronische apparaten mee kunnen, dus die voorbereidingen gaan volgens mij wel goed (HA-HA)

Ik kan me voorstellen dat jullie er erg veel zin in hebben (vooral als ik nu naar buiten kijk: REGEN!). Ik gun het jullie van harte en hoop dat jullie een hele mooie tijd zullen beleven!

Enne over die dochters die jullie achterlaten hoef je je geen zorgen te maken. Ik zal aan jullie denken wanneer ik zit te ploeteren voor mijn tentamens!

Liefs xxx,

Linda
  2. Audrey:
    6 november 2012
    Ha luitjes,
    Zou zo met jullie mee willen...
    John kijk je uit met jouw nieuwjaarsduik?? (sharks & jellyfish...). Jullie krijgen alle weertypes: van warm en snikheet, subtropisch tot mistig en zeer nat. Ook zal de 4-laagse jassen misschien wel eens te pas komen... Maar de zwemkleding ook! Super! Ook het links rijden went snel, zelfs de rotondes wennen.... go with the flow.. Have fun!!

Groetjes
    Audrey
  3. Wim:
    10 november 2012
    Hoi John en Esther,

Na veel voorbereidingen en lang wachten komt het nu wel heel dicht bij. Koffers pakken en de laatste dagen nog even stressen om alles goed achter te laten (want dat kunnen jullie ook niet laten) en dan genieten van jullie droomreis.

Heel veel plezier samen en leuk dat we jullie kunnen volgen via deze blog.

Groeten Wim
  4. Arie:
    18 november 2012
    Hallo John en Esther,

Hopelijk fijne reis gehad ondanks dat John erg moe was, bijkomen en gaan genieten.
    Hoop snel wat van jullie te horen